Vásárlási feltételek
Vásárlási feltételek az Evona Hungary webáruházban
A www.evonahungary.hu weboldalon működtetett webáruházban vásárolhatnak:
- regisztrált és szerződött viszonteladó partnerek - nagykereskedelmi árszinten
- regisztrált végfelhasználók - kiskereskedelmi árszinten
- nem regisztrált („látogató”) vásárlók – kiskereskedelmi árszinten
A webáruház termékinformációi (fényképek, leírások, elérhetőség, stb.) regisztráció nélkül, bármely látogató számára böngészhetők, bejelentkezés nélkül vagy végfelhasználói regisztrációval és bejelentkezéssel a kiskereskedelmi árak láthatók az oldalon.
A nagykereskedelmi árszintet Viszonteladó és Nagykereskedő partnereinknek biztosítjuk, akik a regisztrációkor megadott adataikkal igazolják, hogy a termékeinket továbbértékesítési céllal vásárolják. A viszonteladó partnerekre vonatkozó részletes szállítási-, fizetési-, és egyéb feltételeket a Viszonteladói Szerződés tartalmazza.
Vásárló/Végfelhasználó/Fogyasztó/Ügyfél megrendelése a webáruházban = távollévők közötti szerződés
Az Evona Hungary webáruház tájékoztatja Vásárlóit/Ügyfeleit/Végfelhasználóit/Fogyasztókat, hogy a webáruházban leadott megrendelések a 45/2014. Korm.rendelet alapján ú.n. távollévők közötti szerződésnek minősülnek, ahol a szerződést a Felek a webáruház nyújtotta elektronikus keretrendszeren belül és az abban megadott adatokkal, egyidejű fizikai jelenlétük nélkül kötik meg - azaz a feladott megrendelés Vásárló részéről, a visszaigazolt megrendelés pedig a webáruház részéről szerződésnek minősül.
Regisztráció (Viszonteladóknak kötelező, Végfelhasználók számára opcionális)
A regisztráció elvégzése Vezetéknév, Keresztnév, Értesítési telefonszám, E-mail cím megadásával lehetséges. A regisztráció jóváhagyásáról minden esetben e-mail értesítést küldünk „Fiók jóváhagyva” tárggyal.
Viszonteladói (céges) regisztráció esetén (ilyen esetben az adószám megadása kötelező) az elbírálás során a tényleges viszonteladói tevékenység végzésének lehetőségét és tényét vizsgáljuk (például harisnya, fehérnemű, ruházati kis- vagy nagykereskedelmi tevékenység megléte), és adott esetben erről a megadott elérhetőségeken egyeztetünk.
Ha a regisztrációval, vagy később a belépéssel kapcsolatban nehézsége merül fel, kérjük lépjen kapcsolatba velünk az info@evonahungary.hu e-mail címen.
Felhívjuk Tisztelt Vásárlóink figyelmét, hogy a regisztrációkor illetve látogatóként szíveskedjenek valós, működő e-mail címet és telefonszámot megadni - ellenkező esetben nem fogják megkapni a kiszállítással kapcsolatos információkat, vagy kérdés esetén sem a futárszolgálatok, sem a webáruház nem tud Önökkel egyeztetni. A hibás adatok megadásából származó esetleges problémák és késedelmek miatt nem tudunk felelősséget vállalni. Köszönjük az együttműködésüket!
A termékek kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A kiválasztott termékre kattintva a Vásárló megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándék esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba rakom” gomb megnyomásával a Vásárló egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és az alapértelmezett szállítási költséget (a szállítási mód a kosárfolyamat során később az egyéni igények szerint változtatható). A Kosárban a Vásárlók leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
Megvásárolni csak a ”Raktáron” státuszú termékeket tudja. A nagykereskedelmi tevékenység miatt a webáruházban „Gyártás alatt”, "Szállítás alatt", "Jelenleg nincs készleten", stb. és *-al megjelölt, aktuálisan nem elérhető státuszú tételek is szerepelhetnek – ezeknél az „Értesítés” gombra kattintva kérhet további információt a várható beérkezésről (ami adott esetben több hónap is lehet). Kérdés esetén készséggel nyújtunk tájékoztatást a termékek várható beérkezéséről az info@evonahungary.hu e-mail címen.
Terméktulajdonságok, termékinformációk
Az Evona Hungary webáruház a termékek lényeges tulajdonságairól részletes szöveges és fényképes tájékoztatást ad kereshető és szűrhető formában, világos és közérthető nyelven. A termékek és termékinformációk feltöltése folyamatos, így munkanapon, munkaidőben is változhatnak az adatok. A webáruház mindent elkövet a Vásárlók részletes és pontos tájékoztatásáért, azonban az esetleges sajtóhibákért vagy az elektronikus feltöltés esetleges hibájából adódó átmeneti pontatlanságokért nem vállal felelősséget.
A termékek mellett egyértelműen feltüntetésre kerülnek a fogyasztói árak (adóval megnövelt teljes összeg), továbbá az esetleges időszakos kedvezmények illetve adott esetben csomagajánlatok.
A termékekre vonatkozó szállítási módok és költségek az elektronikus vásárlási folyamat során több ponton feltüntetésre kerülnek, valamint Vásárlónak módjában áll a számára megfelelő kiszállítási és fizetési mód kiválasztására.
A termékek várható szállítási határideje (ami függ a választott fizetési és szállítási módtól is) az elektronikus vásárlási folyamat során több ponton feltüntetésre kerül, így Vásárlónak módjában áll a számára megfelelő módozat kiválasztása.
A rendelés elküldése (Megrendelés feladás)
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra.
Ha rendelkezik érvényes kuponnal, azt a Pénztárban tudja érvényesíteni a „Kupon Beváltása” mezőbe írva.
A ”Tovább a Pénztárhoz” gombra kattintva kiválaszthatja a megfelelőt a korábban megadott számlázási és szállítási címek közül (regisztrált vásárlók esetében), vagy újat adhat meg. Amennyiben szükséges, korábban megadott számlázási és szállítási adatait itt módosíthatja is.
Látogató (nem regisztrált) vásárló itt tudja megadni a megrendeléshez és a szállításhoz szükséges adatait.
A megrendelés feladása fizetési kötelezettséget keletkeztet, ezért kérjük, hogy csak abban az esetben véglegesítse megrendelését, ha szándékában áll a kiválasztott termékeket kifizetni és átvenni.
Kérjük, hogy minden esetben győződjön meg róla, hogy a megadott e-mail címen és telefonszámon a megrendelés feladását követően Ön valóban elérhető lesz, hiszen ezeken keresztül fog tájékoztatást kapni a kiszállításról és az esetlegesen felmerülő kérdések/pontosítások is csak így kerülhetnek tisztázásra.
A szállítási mód kiválasztása
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot:
Végfelhasználók az alábbi szállítási módok közül választhatnak:
- FOXPOST csomagpont
- FOXPOST házhozszállítás
- Házhozszállítás futárszolgálattal (GLS)
- Pick Pack Pont szállítás
- Csomagküldő.hu csomagpontra szállítás
Viszonteladó Partnerek esetében az ajánlott szállítási forma (nagykereskedelmi kiszállítás):
- Házhozszállítás futárszolgálattal (GLS)
A kiszállítással kapcsolatban részletes információkat talál a „Szállítási információk” menüpontban.
A fizetési mód kiválasztása
Ezt követően a „Tovább a fizetési módokhoz” gombra kattintva felugrik a regisztráció során jóváhagyott fizetési mód (Viszonteladó Partnerek esetében), vagy a Végfelhasználók az alábbiak közül választhatnak:
- Bankkártyás fizetés Barionnal
- Banki átutalás (Végfelhasználók esetében előre utalás Dijbekérő alapján, szerződött partnereink számára a szerződés szerinti kondíciókkal)
- Utánvétel (FoxPost, Pick Pack Pont és GLS esetében is lehetséges - a szolgáltatók által felszámított mindenkori készpénzkezelési díjak a fizetési módoknál feltüntetésre kerülnek)
A megrendelés véglegesítése
Ha egyetért a megrendelés tartalmával és a Vásárlási Feltételeket elfogadja, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra – ezzel a rendelési folyamat lezárul, a megrendelésének feldolgozása megkezdődik, melynek során a megrendelés állapotáról és a kiszállításról adott esetben több e-mailben értesítjük a megadott e-mail címén.
A megrendelés teljesítése (csomagolás, futárszolgálatnak történő átadás) átutalás vagy bankkártyás fizetési mód esetén az ellenérték beérkezését követően haladéktalanul megkezdődik.
A megrendelés módosítása, törlése
A már elküldött megrendelés írásban, az info@evonahungary.hu e-mail címre küldött e-mailben módosítható vagy törölhető. Kérdés esetén kérjük, hogy mielőbb vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal a weboldali Chat ablakon (jobb alsó sarok), e-mailen, vagy telefonon keresztül (+36 70 6 300 500). Végfelhasználó vásárlók esetében a módosított megrendelésről minden esetben visszaigazolást küldünk, melyben ellenőrizheti a módosult megrendelés tételeit.
Felhívjuk Tisztelt Vásárlóink figyelmét, hogy a webáruházban feladott megrendelések az esetek többségében a kifizetést követően haladéktalanul (már aznap, vagy a következő munkanapon) feldolgozásra kerülnek (csomagolás, futárszolgálatnak történő átadás), így módosítási vagy törlési igényüket haladéktalanul szíveskedjenek jelezni az érdemi ügyintézés lehetőségének biztosítása érdekében.
Amennyiben bármely előre nem látható okból az Evona Hungary webáruház nem képes a megrendelés kiszolgálására, haladéktalanul értesíti erről a Vásárlót a megadott elérhetőségek valamelyikén, és egyeztet az esetleges kiváltó termék, pénzvisszafizetés, illetve elállás lehetőségeiről.
Visszaszállított, át nem vett csomag.
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a megrendelt terméket nem veszik át, azt ( külön jelzés vagy értesítés hiányában ) ráutaló magatartású elállásként értelmezzük. Ez azt jelenti, hogy a visszaszállítási díjat (ahogyan az általánosan elállásnál is történik) a vásárlónak kell megfizetnie. Amennyiben a visszaszállítási díjat 8 napon belül nem téríti meg, úgy bruttó 5 000 Ft-os kötbért kell ezen felül még fizetnie. Tájékoztatjuk továbbá, hogy követelésünket egyszerűsített eljárású FMH (közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás, lásd: https://fmh.mokk.hu/#x) útján és követeléskezelő cég bevonásával is érvényesíthetjük.
Amennyiben nem fogyasztóként (pl. cégként vagy alapítványként stb.) mondják le a megrendelést, úgy a megrendelő köteles a rendelés teljes végösszegéből számított (szállítási díj és fizetési illetéket is beleszámítva) bruttó 10%-os bánatpénz (de minimum nettó 5 000 Ft) a lemondástól számított 8 napon belüli megfizetésére. Amennyiben a bánatpénzt 8 napon belül nem téríti meg a megrendelő, úgy bruttó 5 000 Ft-os kötbért kell ezen felül még fizetnie.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy követelésünket egyszerűsített eljárású FMH (közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás, lásd: https://fmh.mokk.hu/#x) útján és követeléskezelő cég bevonásával is érvényesíthetjük
Elállási jog (14 napos elállás)
A jogszabályban meghatározottak alapján a Fogyasztónak (Végfelhasználó) a megrendeléstől kezdődően a termék kézhezvételét követő 14 napig joga van elállni a vásárlástól.
Tájékoztatjuk Tisztelt Vásárlóinkat, hogy termékeink jelentős része FEHÉRNEMŰ (alsóneműk, harisnya- és zoknifélék, trikók, topok, hálóruhák), melyeket higiéniai okokból elállás esetében is csak zárt csomagolásban, felbontatlan, hiánytalan mennyiségi és minőségi állapotban lehet visszaküldeni, azaz fehérnemű típusú termékekre a felbontás (próba) után már nem lehet elállási jogot érvényesíteni.
Elállás esetén a Fogyasztónak:
- A termék(ek) kézhezvételét követő 14 napon belül kell jeleznie elállási szándékát a webáruház felé e-mailben vagy amennyiben ez nem lehetséges postai levél útján az itt letölthető, a vonatkozó Kormányrendelet 2. számú melléklete alapján előkészített elállási nyilatkozat megküldésével.
- A termék(ek)et vissza kell juttatnia az Evona Hungary webáruháznak, erre az elállás bejelentésétől számított 14 napon belül van lehetőség a Fogyasztó által választott postai-, csomagküldési- vagy futárszolgálattal. Nem kell megérkeznie a termék(ek)nek ezen időn belül, de “útra kell indítani” a csomagot. A visszaküldés költsége minden esetben a Vásárlót terheli.
A visszaküldés címe: EVONA HUNGARY Raktár (Informatika Biztonságtechnika Kft.) 3300 Eger, Sas utca 94.
Elállás esetén az Evona Hungary webáruház:
- Tájékoztatja a Vásárlót az elállási igény beérkezéséről és az ügyintézés lényegesebb fejleményeiről.
- Az elállással érintett termék(ek) árát és a hozzá kapcsolódó szállítási költséget (nem a visszaküldés költségét) visszatéríti a Vásárlónak az elállás bejelentésétől számított 14 napon belül - vagy a termék visszaküldését követően haladéktalanul. Tájékoztatjuk Tisztelt Vásárlóinkat, hogy webáruházunk minden esetben él a visszatartási jogával a termék visszaküldéséig, azaz a termék(ek) árát és a szállítási költséget visszatartjuk mindaddig, amíg a termék visszaérkezik hozzánk.
- Az elállással érintett termék(ek) teljes árát visszafizeti, kivéve, ha a vásárló a kipróbálás során a termék tulajdonságainak megvizsgálásához szükséges használatot meghaladta. Ilyenkor értékcsökkenést számolunk el.
- A visszatérítést ugyanabban a formában biztosítja, mint amiben a vásárlás történt - kivéve ha a Vásárló korábban beleegyezett, hogy másképpen kapja vissza az összeget
Kellék- és termékszavatosság
Szavatossági igény a vásárlástól számított két éven belül érvényesíthető. Ezen belül a vásárlástól számított 6 hónapon belül bejelentett hiba esetén a webáruházat terheli annak bizonyítása, hogy nem teljesített hibásan.
Amennyiben a termék minőségileg nem megfelelő vagy gyártási hibával rendelkezik Vásárló panasszal élhet, melyről az Evona Hungary webáruház minden esetben jegyzőkönyvet vesz fel (a jegyzőkönyv másolata a Fogyasztót illeti) és részletesen kivizsgál. A webáruház szem előtt tartja és mérlegeli a Vásárló által a panaszbejelentés során igényelt kártalanítási módot, ami javítás, csere, vagy árleszállítás illetve vételár-visszafizetés lehet. A webáruház mindent megtesz annak érdekében, hogy a hibás teljesítés kijavítása 15 napon belül megtörténjen. A webáruháznak lehetetlen vagy aránytalan igényeket teljesíteni nem áll módjában.
Az akciós, készletkisöprési termékek vásárlása esetén is érvényesítheti szavatossági jogait a Vásárló - kivéve, ha az árleszállítás okaként egy adott termékhiba került megjelölésre. Ilyen esetben a megjelölt hibával kapcsolatban reklamáció nem tehető.
Amennyiben bebizonyosodik, hogy a hiba nem gyártási eredetű, illetve annak oka nem volt meg a vásárlás pillanatában, a webáruház mentesül a felelősség alól, és fenntartja a jogot, hogy a megalapozatlannak bizonyuló fogyasztói panasz esetén a bizonyítási eljárással felmerült költségek megtérítésére a Fogyasztót felszólítsa és a költségek megtérítését akár jogi úton is követelje.
A 45/2014. Korm.rendelet szerinti további információk a jótállás és szavatosság tekintetében jelen tájékoztató végén találhatók.
Fogyasztóvédelmi jogsértés esetén Fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. Elérhetőségek: www.nfh.hu
Jogvita esetén a lakóhely szerint illetékes megyei békéltető testület, vagy bírósági úton születhet megoldás. A békéltető testületekkel kapcsolatos információk és elérhetőségek: http://www.fome.hu/bekelteto_testuletek
Panaszkezelés
Vásárló az Evona Hungary webáruházban történő vásárlása során esetlegesen felmerülő panaszait az alábbi elérhetőségek valamelyikén teheti meg:
- Postai úton az Evona Hungary webáruházat működtető cég székhelyére küldött levéllel - címzés:
Informatika Biztonságtechnika Kft. EVONA ÜZLETÁG, 1063 Budapest, Szinyei Merse utca 10. - E-mailben: info@evonahungary.hu
A panaszkezelés minden esetben térítésmentes. A panaszkezelés során az Evona Hungary webáruház a tőle elvárható körültekintéssel és gondossággal jár el és törekszik a panasz mielőbbi megnyugtató rendezésére.
Írásbeli (postai úton vagy e-mailben megküldött) panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően a webáruház megvizsgálja és vizsgálat eredményéről az Ügyfélnek a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küld a megkereséssel egyező formában. A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján a webáruház vizsgálja meg, utasítja el, vagy orvosolja. A webáruház válaszlevelében kitér a panasz teljeskörű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A webáruház a tájékoztatását egyértelmű, közérthető indokolással látja el. A webáruház törekszik arra, hogy válaszlevelében az Ügyfél valamennyi kifogására érdemi választ adjon.
Jogviták esetén felkereshető: https://jarasinfo.gov.hu
Jogviták rendezésére szolgáló platform magyar nyelven: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
A webáruházat a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A vásárlási feltételekkel kapcsolatos bármilyen kérdés vagy észrevétel esetén kérjük, hogy szíveskedjen e-mailt küldeni az info@evonahungary.hu e-mail címre.
Az Evona Hungary webáruházat üzemeltető szolgáltató általános elérhetőségei:
Informatika Biztonságtechnika Kft. EVONA ÜZLETÁG
1063 Budapest, Szinyei Merse utca 10.
A kapcsolati űrlap ide kattintva érhető el.
3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Evona Hungary Webáruház hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket az Evona Hungary webáruháztól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén a forgalmazó/szolgáltató adott esetben jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.